FAQ

Her har vi samlet svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål, vores kunder typisk stiller.

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Når vi modtager din booking, kan du forvente nedenstående trin i fragtprocessen:

  1. Vi tager kontakt til din leverandør
  2. Forsendelsen arrangeres, og vi holder dig opdateret
  3. Vi fortolder forsendelsen
  4. Forsendelsen leveres

Vi klarer simpelt og problemfrit fragten, og vil holde kontakten ved lige for vigtige opdateringer omkring forsendelsen, eller hvis vi har brug for yderligere handling fra dig.

Vi fortolder forsendelsen for dig, hvilket betyder, at vi indberetter værdien af godset til skattestyrelsen. Herefter vil skattestyrelsen opkræve evt. skyldig told, moms og afgifter af dig afhængigt af:

  • Om du importerer som virksomhed eller privatperson. 
  • Hvilket gods du importerer. Toldsatser i Danmark kan findes i toldtariffen.

Bemærk: virksomheder skal importregistreres før, de kan importere varer. Det er meget simpelt, læs hvordan du gør i virksomhedsguiden.

Har du flere spørgsmål? Er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. 

Vi anbefaler som hovedregel FOB handelsbetingelser. Dog kan EXW være fordelagtig i tilfælde, hvor leverandøren ikke har mulighed for at transportere godset til havnen. For mere information, så læs vores blogindlæg om fordele og ulemper ved de to handelsbetingelser her

Kontakt os hurtigst muligt, så vil vi gøre vores bedste for at imødekomme din forespørgsel. Vi har typisk mulighed for at annullere eller ændre oplysninger, hvis forsendelsen ikke er afsendt endnu. Vi opkræver ikke ekstra betaling i begge tilfælde.

 

Har du flere spørgsmål? Tøv ikke med at kontakte os!